Invoicing Assistant

KMT Jaya Sdn. Bhd.

  • Perak Shah Alam, Selangor
  • Tetap
  • Sepenuh masa
  • 9 hari lepas
MohonKelayakan
  • Calon mestilah memiliki Ijazah / Diploma dalam Perakaunan / Diploma Siswazah / separa ACCA atau kelayakan yang setara atau sedang mengikuti kursus lain yang berkaitan dengan perakaunan.
  • Mempunyai kenderaan sendiri.
  • Bersedia untuk belajar, berdisiplin, berkomitmen serta mampu berkomunikasi dengan baik di semua peringkat.
  • Mempunyai sekurang-kurangnya 1 tahun pengalaman kerja dalam bidang berkaitan, pengalaman pengebilan / akaun belum terima dan pengurusan adalah diperlukan untuk jawatan ini.
  • Graduan baharu juga digalakkan untuk memohon.
  • Mahir komputer - Excel, Word, SQL Financial Accounting dan Sistem ERP, pengalaman dalam penukaran sistem adalah satu kelebihan.
  • Calon mestilah bersedia untuk bekerja di Shah Alam Seksyen 22.
Tanggungjawab
  • Menyelaras invois dan menyediakan laporan pengebilan kepada pihak pengurusan.
  • Mempunyai pengetahuan dalam mengendalikan Portal e-Pembekal B2B.
  • Menyelaras fungsi pengebilan di setiap lokasi (Pulau Pinang & Johor Bahru) dengan berkomunikasi secara berkala dengan cawangan jualan, pihak pengurusan serta penyelaras pengebilan.
  • Menyelesaikan isu yang timbul berkaitan fungsi pentadbiran sepanjang proses kerja daripada jualan hingga pengebilan pelanggan.
  • Menyemak dan memastikan kakitangan memasukkan serta memproses invois / e-invois / konsainan dengan betul setiap hari.
  • Memastikan salinan pengesahan pesanan jualan / nota penerimaan dikembalikan oleh pelanggan. Jika tidak diterima, membuat susulan dengan pelanggan.
  • Menyelia kakitangan pengebilan serta memacu produktiviti, memimpin, melatih dan memberi motivasi kepada pasukan ke arah pencapaian matlamat operasi dan syarikat.
  • Bekerjasama rapat dengan unit perniagaan dan pasukan jualan berkaitan pengebilan.
  • Bekerjasama dengan Akauntan dan kakitangan Jabatan Perakaunan untuk melaksanakan sistem data dalam proses.
  • Memastikan pengasingan dokumen, pemfailan harian rekod dan dokumen disiapkan serta mengekalkan sistem pemfailan yang baik untuk capaian pantas.
Manfaat
  • Outstanding career developments opportunities
  • Opportunities for enhanced learning
  • Fast-paced environment
  • EPF SOCSO
Manfaat tambahan
  • Allowance Provided
  • Medical Claim
  • Bonus
KemahiranInvoicing Data Entry Microsoft Excel Attention to Detail Record Keeping Communication SkillsPeringatan PentingJangan pernah kongsikan maklumat bank atau kad kredit anda semasa memohon pekerjaan. Elakkan membuat sebarang pembayaran atau mengisi survey yang tidak berkaitan. Jika ada yang mencurigakan, sila laporkan iklan pekerjaan ini segera.

Maukerja

Pekerjaan yang sama

  • Accounts Assistant Senior

    LBCO Advisory Sdn Bhd

    • Ipoh, Perak
    e.target.src = 'https://files.ajobthing.com/assets/premium-job/premium-default-banner.png'" class="object-contain aspect-companyBanner w-full" data-v-022ac819> Pembantu Akaun …
    • 2 hari lepas
  • PART TIME CUSTOMER ASSISTANT@TESCO IPOH

    Watsons

    • Ipoh, Perak
    Watsons Personal Care Stores Hiring! Part Time PART TIME CUSTOMER ASSISTANT@TESCO IPOH in Perak - Ricebowl e.target.src = 'https://files.ajobthing.com/assets/premium-job/premium-…
    • 17 jam lepas